catawbas کودکان تحقیقات رادیکال بلوغ زودرس

catawbas: کودکان تحقیقات رادیکال بلوغ زودرس تاثیر گذار خبر علم و تکنولوژی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی تا زمانی که اعتماد به رسانه بازنگردد، مخاطب جذب نخواهد شد / عبدالله ناصری

    یک فعال سیاسی و رسانه‌ای با بیان اینکه علت جذب مخاطب به وسیله رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی پوشش اخباری است که رسانه‌های داخلی بیان نمی‌کنند، گفت: تا زمانی که اعتم

    تا زمانی که اعتماد به رسانه بازنگردد، مخاطب جذب نخواهد شد / عبدالله ناصری

    عبدالله ناصری: تا زمانی که اعتماد به رسانه بازنگردد، مخاطب جذب نخواهد شد

    عبارات مهم : اخبار

    یک فعال سیاسی و رسانه ای با بیان اینکه علت جذب مخاطب به وسیله رسانه های فارسی زبان خارجی پوشش اخباری است که رسانه های داخلی بیان نمی کنند، گفت: تا زمانی که اعتماد به رسانه بازنگردد، نه صدا وسیما و نه رسانه های دولت نمی توانند خیلی با افکار عمومی گفت وگو کنند.

    عبدالله ناصری در گفت وگو با ایسنا، راجع به عملکرد رسانه های داخلی بویژه رسانه ملی در تقابل با جنگ رسانه ای و اقتصادی آمریکا و عربستان علیه کشورمان با اشاره به اینکه صدا و سیما در این جنگ رسانه ای موفق نبوده هست، اظهار کرد: جامعه هنگامی که خود را مخاطب یک رسانه می داند که به آن رسانه اعتماد داشته باشد و رسانه هم واقعیات را بیان کند. جامعه انتظار دارد اخبار کف خیابان که در رسانه های مجازی و رسانه های خارجی بیان می شود، به وسیله صدا و سیما هم بیان شود ولی صدا و سیما جهت گیری سیاسی داشته و با رویکرد باز نسبت به سانسور اخبار اقدام می کند. به همین علت اعتماد عمومی را از دست داده است.

    تا زمانی که اعتماد به رسانه بازنگردد، مخاطب جذب نخواهد شد / عبدالله ناصری

    وی ادامه داد: تا اعتماد جامعه به صدا و سیما باز نگردد و مثل دو دهه قبل مخاطبان صدا و سیما طیف ها و اقشار متفاوت جامعه را در برنگیرد، صدا و سیما هر چه خبر و تحلیل بدهد، مخاطب جذب نمی کند. صداوسیما به اصلاح روش های خود نیاز دارد که البته چنین چیزی را اکنون من نمی بینم. متاسفانه در تحلیل پرسشها دنیا عرب، منطقه، آمریکا یا پرسشها بین المللی، گفتمان دهه اول انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در رسانه مطرح می شود و صدا و سیما به این سمت حرکت نکرده است که پرسشها متفاوت را بر اساس چارچوب های تازه و بر اساس منافع ملی تحلیل کند. در واقع هنوز رویکرد رسانه ای دهه اول انقلاب در رسانه ها غالب است.

    این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه دولت نیز به علت ضعف ساختار اطلاع رسانی خود نتوانسته است از ظرفیت رسانه های موجود و اینترنت که در اختیار جامعه رای مدیر جمهور بود، به نحو احسن استفاده کند، بیان کرد: جامعه آمارهایی که دولت بیان می کند نمی پذیرد لیکن بی اعتماد گسترش یافته هست. به عنوان نمونه اگر دولت در مورد ذخایر ارزی آماری را بیان کند، 80 درصد جامعه آن را باور ندارند. من اعتقاد دارم تا زمانی که اعتماد به رسانه بازنگردد، نه صدا و سیما و نه رسانه های دولت نمی توانند خیلی با افکار عمومی گفت وگو کنند.

    یک فعال سیاسی و رسانه‌ای با بیان اینکه علت جذب مخاطب به وسیله رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی پوشش اخباری است که رسانه‌های داخلی بیان نمی‌کنند، گفت: تا زمانی که اعتم

    وی با اشاره به تجربه شبکه المنار در تاثیرگذاری در منطقه، گفت: شبکه تلویزیونی المنار با پول کشور عزیزمان ایران اداره می شود و یکی از حرفه ای ترین رسانه های خبری و تحلیلی در دنیا عرب است و جهت گیری های المنار بسیار تاثیرگذارتر از شبکه الجزیره در افکار عمومی دنیا عرب هست. این یک اتفاق خیلی خوب است.

    ناصری راجع به فعالیت رسانه های خارجی فارسی زبان تصریح کرد: من بین BBC، صدای آمریکا، رادیو فردا یا کشور عزیزمان ایران اینترنشنال تفاوت قائلم. من قبول ندارم رویکرد کلی همه این رسانه ها براندازی باشد. از سویی نباید انتظار هم داشته باشیم تحلیل های این رسانه ها همسو با تحلیل های تحریری صدا و سیما باشد. درست است که بعضی تحلیل هایی که کشور عزیزمان ایران اینترنشنال یا BBC ارائه می کنند، تخاصم آمیز و در مخالفت با جمهوری اسلامی است ولی اخباری که صدا و سیما بیان نمی کند، این رسانه ها بیان کرده و به همین علت مخاطب دارند. این واقعیت تلخی است که اگر من صدا و سیما را نبینم، احساس بی خبری نمی کنم ولی اگر این رسانه ها را مرور نکنم، احساس خلاء می کنم.

    مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایرنا راجع به فعالیت بعضی فعالان رسانه ای ایرانی در رسانه های فارسی زبان ادامه داد: همه نیروهایی که در این شبکه ها کار می کنند، مانند مسیح علی نژاد نبوده و دنبال براندازی نیستند. اگر بعضی تحلیل گران یا مدیران این رسانه ها در صدا و سیما حضور می یافتند، اخبار صدا و سیما واقع بینانه و علمی می شد و حتما مخاطب بیشتری جلب می کرد. بعضی از نیروهایی که در این رسانه ها کار می کنند، ممکن است حتی دغدغه ملی هم داشته باشند ولی متاسفانه شرایط کشور بویژه بعد از سال 88 به گونه ای شد که فضا جهت فعالیت این افراد تنگ شد و آنها ناچار شدند به خارج از کشور بروند. اگر اکنون اعلام شود که در صورت بازگشت آنها به کشور اتفاقی برایشان نمی افتد، خیلی از آنها به کشور باز می گردند.

    تا زمانی که اعتماد به رسانه بازنگردد، مخاطب جذب نخواهد شد / عبدالله ناصری

    این عضو بنیاد باران در آخر تاکید کرد: صدا و سیما و رسانه های داخلی باید متحول شوند. با امثال این مدیرانی که در صداو سیما هستند، رسانه ملی به هیچ جایگاهی نمی رسد و روز به روز مخاطبین خود را زیاد از دست می دهد. باید سیاست های صدا و سیما عوض کردن کند.

    واژه های کلیدی: اخبار | مخاطب | اعتماد | رسانه ای | رسانه ها | رسانه ملی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار