catawbas کودکان تحقیقات رادیکال بلوغ زودرس

catawbas: کودکان تحقیقات رادیکال بلوغ زودرس تاثیر گذار خبر علم و تکنولوژی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار کنکور و دانشگاه فهرست تازه دانشگاه‌های برتر دنیا منتشر شد

    به رسم هرسال، پایگاه “آموزش عالی تایمز” فهرستی از 1000 دانشگاه برتر دنیا را با در نظر گرفتن همه جوانب منتشر کرده که به بررسی کلی آن و کشورهایی که دارای پیشرفت ق

    فهرست تازه دانشگاه‌های برتر دنیا منتشر شد

    فهرست تازه دانشگاه های برتر دنیا منتشر شد

    عبارات مهم : آموزش

    به رسم هرسال، پایگاه “آموزش عالی تایمز” فهرستی از 1000 دانشگاه برتر دنیا را با در نظر گرفتن همه جوانب منتشر کرده که به بررسی کلی آن و کشورهایی که دارای پیشرفت قابل توجه و یا پسرفت قابل ملاحظه ای هستند، می پردازیم.

    به گزارش ایسنا و به نقل از یو.دبلیو نیوز، دانشگاه های بریتانیایی جهت نخستین بار در 14 سال گذشته دو رتبه نخست را در رتبه بندی جهانی دانشگاهی “آموزش عالی تایمز” (Times Higher Education) به خود تخصیص داده شده است داده اند. دانشگاه “آکسفورد” در رتبه بالاتری واقع شده است است و دانشگاه “کمبریج” از مقام چهارم به جایگاه دوم افزایش کرده است.

    فهرست تازه دانشگاه‌های برتر دنیا منتشر شد

    به طور کلی، آمریکا همچنان در رتبه بندی دانشگاهها، با داشتن 62 نماینده در 200 دانشگاه برتر دنیا دو برابر زیاد از انگلیس با 31 نماینده حائز رتبه هست. آلمان با 20 دانشگاه، هلند 13 و استرالیا هم با 8 دانشگاه در جمع 200 دانشگاه برتر حضور دارند.

    اما این پیشرفت ادامه دار دانشگاههای چینی است که همچنان به چشم می خورد، و جهت نخستین بار دو نماینده در 30 رتبه نخست دارد. ضمن اینکه دانشگاههای دارای رتبه پایین چین نیز دستاوردهای بزرگی کسب کرده اند.

    به رسم هرسال، پایگاه “آموزش عالی تایمز” فهرستی از 1000 دانشگاه برتر دنیا را با در نظر گرفتن همه جوانب منتشر کرده که به بررسی کلی آن و کشورهایی که دارای پیشرفت ق

    تقریبا تمام دانشگاههای چینی موقعیت خود را اصلاح بخشیده اند، که نشان می دهد که تعهد این کشور به سرمایه گذاری در بخش آموزش عالی نتیجه های سال گذشته را تقویت کرده است.

    “فیل بتی”، مدیر ارشد رتبه بندی جهانی گفت: روند صعودی چین در جدول امسال قابل توجه است و نشان می دهد که چگونه چشم انداز آموزش عالی جهانی در حال عوض کردن هست. با دو نماینده در 30 رتبه نخست، دانشگاههای پیشرو در چین در حال حاضر بخشی از نخبگان جهانی هستند و دانشگاههایی معتبر را در آمریکا، انگلستان و اروپا پشت سر گذاشته اند.

    اما نتیجه های نشان می دهد که سایر کشورهای آسیای شرقی نسبت به این غول آسیایی احساس مسابقه می کنند. کره جنوبی، که در سالهای اخیر پیشرفت داشته هست، یکی از قربانیان موفقیت چین در امسال هست. دانشگاه توکیوی ژاپن (UTokyo) نیز زیر سایه سنگین چین به سر می برد.

    فهرست تازه دانشگاه‌های برتر دنیا منتشر شد

    کشورهای غرب چین هم باید سخت تلاش کنند تا ثبات خود را حفظ کنند، لیکن همسایگان شرقی آنان، خود را جهت پیوستن به نخبگان جهانی آماده می کنند.

    سالی سخت جهت آمریکا

    به رسم هرسال، پایگاه “آموزش عالی تایمز” فهرستی از 1000 دانشگاه برتر دنیا را با در نظر گرفتن همه جوانب منتشر کرده که به بررسی کلی آن و کشورهایی که دارای پیشرفت ق

    در میان دانشگاههای آمریکا، پیشرفت های قابل توجه مشمول بر افزایش سه پله ای دانشگاه “پنسیلوانیا” و رسیدن به مقام یکسان دهم و افزایش 4 پله ای دانشگاه “جان هاپکینز” و رسیدن به رتبه سیزدهم مشاهده می شود.

    بزرگترین اتفاق فهرست سال گذشته، دانشگاه “کالیفرنیا برکلی” بود که بعد از اعلام کم کردن بودجه دولتی با کسری بودجه 150 میلیون دلاری مواجه شد و سقوطی 8 پله ای از رتبه 10 به 18 داشت.

    فهرست تازه دانشگاه‌های برتر دنیا منتشر شد

    دو پنجم از موسسات آموزشی آمریکا در 200 رتبه برتر، یعنی 29 موسسه از 62 موسسه با تنزل رتبه مواجه شده است اند، آیا که بودجه تحقیقاتی آنها نسبت به سال گذشته کم کردن یافته است.

    در مقابل، پنج موسسه از هفت نماینده برتر چین درآمد تحقیقاتی خود را زیاد کردن دادند. این بدان معنی است که رتبه بعضی از دانشگاههای پیشرو در آمریکا اکنون به وسیله موسسات آسیایی تصاحب شده است است.

    “دانشگاه ملی سنگاپور” از دانشگاه “کارنگی ملون” عبور کرده هست. دانشگاه “تسینگهوا” در حال حاضر بالاتر از موسسه فناوری “جورجیا” است و رتبه دانشگاه “علم و صنعت هنگ کنگ” از دانشگاه “کالیفرنیا سانتا باربارا” بهتر هست. در همین حال، دانشگاه “پکن” در حال حاضر با دانشگاه “نیویورک” هم رتبه هستند.

    علاوه بر این، نشانه هایی وجود دارد که دانشگاههای آمریکا در حال حاضر تحت تاثیر سیاست های ضد مهاجرتی هستند، لیکن دانشجویان بین المللی کمتر به دانشگاههای آمریکا وارد می شوند.

    “فیل بتی” افزود: آمریکا شاهد آن است که سلطه اش بر رتبه بندی جهانی در امسال کم کردن یافته و قافیه را به موسسات علمی انگلیسی و آسیایی باخته است.

    امسال جهت نخستین بار، دانشگاههای آمریکا هیچ کدام از دو رتبه برتر رتبه بندی را در اختیار ندارند که بیانگر یک ضربه واقعی به بخش آموزش عالی این کشور است.

    در همین حال، نگرانی های مالی در مورد دانشگاه های عمومی آمریکا، عدم اطمینان در مورد سطوح درآمد تحقیقاتی آینده، سیاست های ضد مهاجرت و ادامه روند صعودی کشورهای آسیایی به این معنی است که موقعیت آمریکا در سالهای آینده ممکن است متزلزل شود.

    سطوح آینده درآمدهای تحقیقاتی دانشگاههای آمریکا تحت اداره و هدایت دولت “ترامپ” و تامین بودجه جهت علوم انسانی، هنر و سلامت زیر پرسش قرار دارد.

    در همین حال، در یک آمارگیری مشخص شد در پی سیاست های ضد مهاجرت، تقریبا نیمی از دانشگاههای آمریکا کم کردن درخواست دانشجویان بین المللی را در مقطع کارشناسی گزارش داده اند که ادامه این روند ممکن است زیاد بر روی امور مالی آمریکا تأثیر بگذارد.

    کانادا بهتر از آمریکا

    اما کانادا به طور کلی بهتر از آمریکا بوده هست. این کشور به طور کلی حفظ عملکرد و ثبات در فهرست داشه هست، به استثنای افزایش قابل توجه دانشگاه “مک مستر” (McMaster)، که با جهشی 35 پله ای از رتبه 113 به جایگاه 78 رسیده است.

    اروپا با وجود مسابقه فزاینده با آسیا به رهبری دانشگاههای “آکسفورد” و “کمبریج”، عملکرد قدرتمندی را نشان داده است که به میزان قابل توجهی زیاد کردن درآمد آنها را، به ترتیب 24 و 11 درصد در پی داشته هست. در حالی که هر دو موسسه “فناوری کالیفرنیا” (23 درصد) و دانشگاه “استنفورد” (24 درصد) کم کردن قابل ملاحظه درآمد را نشان دادند و رتبه سوم را به دست آوردند. “کمبریج” همچنین با اصلاح کیفیت تحقیق روبرو بوده است.

    انگلیس تحت تاثیر برگزیت

    با این حال، نتیجه های نشان می دهد تاثیرات “برگزیت” ممکن است به عملکرد جهانی دانشگاههای برجسته در انگلیس آسیب بزند.

    تقریبا یک چهارم هزینه های تحقیقاتی و کمک ها به دانشگاه “کمبریج” از اتحادیه اروپا تامین می شود، در حالی که این میزان در دانشگاه “آکسفورد” حدود یک پنجم است.

    علاوه بر این، نشانه هایی وجود دارد که دانشگاههای انگلستان از هم اکنون از “برگزیت” زحمت می برند. شمار متقاضیان جهت تحصیل در دوره های تمام وقت کارشناسی در انگلیس، از سال گذشته 5 درصد کم کردن یافته است.

    همچنین کالج “امپریال لندن” در رتبه هشتم باقی مانده، دانشگاه “کالج لندن” تنها با یک پله تنزل، مکان شانزدهم را به خود تخصیص داده شده است داده و دانشکده “اقتصاد و علوم سیاسی لندن” در رتبه 25 باقی مانده است.

    به طور کلی، بیش از نیمی از نمایندگان انگلیس، یعنی 16 موسسه از 31 موسسه، کم کردن رتبه داشته اند.

    اروپا پیشگام است

    این نخستین بار است که دو موسسه اروپایی دو جایگاه نخست را تصاحب کرده اند و موسسه فناوری فدرال سوئیس نیز در 10 دانشگاه برتر قرار گرفته است.

    دو دانشگاه ایتالیا و اسپانیا هم با افزایش قابل توجهی مواجه شده است اند.

    اما پیشرفت آسیا در حال تبدیل شدن به یک ترساندن جدی جهت موقعیت اروپا در رتبه بندی هست، درست همانطور که جهت دانشگاههای آمریکا است.

    در حال حاضر اروپا در 30 دانشگاه اول، 7 نماینده دارد، در حالی که آسیا سه نماینده دارد. سال گذشته این رقم به ترتیب 10 و 2 بود.

    نتایج متناقض استرالیا

    هشت دانشگاه برتر استرالیا نتایجی متفاوت داشتند. دانشگاه “ملبورن” با یک پله افزایش به جایگاه 32 نقل مکان کرد. دانشگاههای “سیدنی” و “ملی استرالیا” هر کدام با یک رتبه تنزل به ترتیب در جایگاه 61 و 48 قرار گرفتند.

    همچنین دانشگاههای “کوئینزلند”، “موناش” و “نیو ساوت ولز” با کم کردن رتبه و دانشگاههای “وسترن استرالیا” و “آدلاید” با زیاد کردن رتبه مواجه شدند.

    آمریکای لاتین زحمت می برد

    با زیاد کردن مسابقه جهانی، آمریکای لاتین در رتبه بندی امسال انتظارها را برآورده نکرده است.

    کشور برزیل که هر لحظه در زمینه آموزش عالی پیشرو بوده، امسال بر خلاف 27 سال گذشته تنها 21 نماینده در فهرست دارد.

    دانشگاه های آمریکای لاتین از پرسشها مربوط به تامین بودجه و خط قرمزهای بیش از حد زحمت می برند و نشانه هایی وجود دارد که این امر باعث فرار مغزها شده است است.

    در میان کشورهای آمریکای لاتین، دانشگاه “سائوپائولو” برزیل عالی ترین رتبه را در گروه 251 تا 300 به دست آورده است.

    شیلی و کلمبیا هر دو تعداد دانشگاه های خود را در فهرست هزار تایی زیاد کردن داده اند. سهم مکزیک در فهرست دانشگاه های برتر دنیا نیز کم کردن یافته است.

    محاسبه رتبه بندی دانشگاههای دنیا به وسیله موسسه “آموزش عالی تایمز” (Times Higher Education) در سال 2018 که لیستی از 1000 دانشگاه برتر در 77 کشور هست، انجام گرفته که به ادعای این موسسه این رتبه بندی یک رتبه بندی کامل، جامع، مستقل و قابل اتکا است.

    واژه های کلیدی: آموزش | اروپا | آمریکا | آموزشی | دانشگاه | دانشگاه | اخبار کنکور و دانشگاه


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار