catawbas کودکان تحقیقات رادیکال بلوغ زودرس

catawbas: کودکان تحقیقات رادیکال بلوغ زودرس تاثیر گذار خبر علم و تکنولوژی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز وب‌گردی دمنوش های مظلوم نما!

    داروهای گیاهی فایده نداشته باشند، حداقل ضرر ندارند؛ این تصور خیلی از ما راجع به دمنوش های مختلفی است که قدیمی ترها هنگامی که به مسئله جسمی بر می خوردند به سراغ ارزش می رفتند.

    دمنوش های مظلوم نما!

    به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، چند سالی است که استفاده مکرر از آنها دیگر پیر و جوان نمی شناسند و اقبال کم نسل های تازه به محصولات گیاهی به حدی زیاد شده است که آنها پای ارزش را به کافه ها هم باز کرده اند ولی واقعا دمنوش ها که خیلی های ارزش خاصیت دارویی دارند، عصاره ای از مواد سراسر مفیدند و نمی توانند عوارض جانبی داشته باشند؟ حرف هایی که اخیرا بعضی از پزشکان می زنند باعث می شود مجبور باشیم جهت جواب دادن به این پرسش از باورهای قدیمی تا حد زیادی دست بکشیم. سید مورید علویان فلوشیپ گوارش و کبد و متخصص بیماری های داخلی یکی از همین پزشکان است و توصیه هایی در مورد استفاده از گیاه های با فواید دارویی دارد.
    به نظر می رسد در حال حاضر تب استفاده از داروهای گیاهی در جامعه ایرانی به وجود آمده هست؛ آیا این تب می توانند آسیب زشت باشد؟

    عبارات مهم : داروهای شیمیایی – داروهای گیاهی

    – جهت ما که در زمینه بیماری های کبدی کار می کنیم این عنوان باعث شده است زنگ خطرهایی بشنویم و مجبور باشیم هشدار بدهیم آیا که تاثیر رواج استفاده از گیاه های دارویی با نشانه درمان با نوشیدن دمنوش های آنها به عنوان یک عادت بر کبد مردم کاملا قابل مشاهده است و خطراتی که مصرف بی ضابطه بعضی از آنها بر سلامتی مردم دارد کاملا جدی هست. بنابراین ما باید این باور غلط مردم را اصلاح کنیم که داروهای گیاهی خلاف داروهای شیمیایی که عوارض زیادی دارند، بدون عارضه هستند و کاملا بی خطر محسوب می شوند.
    باید به مصرف کننده ایرانی که این روزها اشتیاق زیادی به داروهای گیاهی نشان می دهد، خبر داد که داروهای گیاهی هم مانند داروهای شیمیایی عوارضی دارند و از قضا این عوارض می توانند خطرناک تر هم باشند و در مواردی حتی منجر به فوت مردم هم بشوند. توصیه دیگر این است که خیلی از داروهای شیمیایی که مردم به علت شیمیایی بودن از آنها وحشت دارند، ریشه گیاهی دراند، آیا که طب امروز برخاسته از طب قدیم است.
    عوارض این داروها چطور می تواند خطرناک تر باشد؟
    – از این جهت که عوارض داروهای شیمیایی به علت مشخص بودن فرمول ارزش و آزمایش هایی که به طور مشخص روی هر کدام از آنها انجام شده است تا حد زیادی قابل آینده نگری هستند و پزشکی که یک دارو را تجویز می کند، علم مواجهه با عوارض آن را هم دارد ولی هنگامی که یک داروی گیاهی که از سوی بیماران استفاده می شود و آنها بعد از مواجهه با عوارض آن به دکتر مراجعه می کنند، او اولا به درستی نمی داند که چه اتفاقی افتاده و ضمنا راه های جلوگیری از بروز عوارض یا متوقف کردن آنها را هم به درستی نمی داند و نیاز دارد که تلاش بیشتری بکند و آزمایش های مختلفی تجویز کند تا بفهمد مسئله از کجاست.
    ضمن این که خیلی از مردم داروهای گیاهی را از محل مناسب تهیه نمی کنند و معلوم نیست عطاری که این گیاه را در اختیارشان گذاشته آن را با چه چیزهای دیگری مخلوط کرده و همین عنوان هم مزید بر علت می شود و پزشکان به مشکل می توانند اتفاقی که افتاده را تشخیص بدهند و مدیریت کنند.
    خب با در نظرگرفتن این که مردم علاقه زیادی به مصرف داروهای گیاهی دارند، راه حل بهتر این نیست که پزشکان علم بیشتری نسبت به آنها کسب کنند تا این که به مردم بگویند مصرف نکنید؟
    – اولا که گرایش طب سنتی هم در میان دانش آموختگان پزشکی وجود دارد که داروهای گیاهی تجویز می کنند و خودشان بر میزان مصرف و محل تهیه آنها نظارت دارند ولی اگر توقع داشته باشیم همه پزشکان و علم پزشکی به این سمت برود، به نوعی توقع داریم که یک برگشت به عقب صورت بگیرد. همان طور که گفتم پزشکی ادامه همان طب سنتی هست. اصولا علوم در امتداد هم هستند و به همین علت هم بسیاری از داروهایی که به صورت صنعتی تولید می شوند ریشه گیاهی دارند.
    مگر الان از دانشمندان فیزیک توقع می رود که فیزیک سنتی را هم یاد بگیرند؟ قطعا نه؛ چون دستاوردهای دانشمندان در طول تاریخ در زمینه علم فیزیک در امتداد هم بوده هست. علم پزشکی هم در ادامه دانشی بوده که در قرون گذشته به دست آمده و صرفا مدرن تر و موثرتر شده است هست. بنابراین مردم نباید فکر کنند که طب سنتی چیزی جدا از طب مدرن است و خلاف جهت آن می تواند حرکت کند.

    آیا نمونه های مشخصی از آسیب های وارد شده است بر بدن افراد به علت استفاده از گیاه های دارویی، گزارش شده؟
    – من یک لیستی از داروهای گیاهی دارم که تجربه چندین ساله فعالیتم نشان می دهد که مصرف بی رویه آنها بیشترین فراوانی را بین مردم دارد، به تبع بیشترین آسیب را هم می رساند. یکی از آنها جوشانده گل گاوزبان است که حتما می دانید رواج خیلی زیادی بین مردم دارد و خیلی از ما هنگامی که سرما خورده ایم یا روز مشکل به لحاظ استرس و فشار داشته ایم از آن استفاده می کنیم.
    من خودم هم بعضا یک فنجان از آن می نوشم ولی متاسفانه مصرف زیاد آن باعث آسیب های جدی به کبد می شود آیا که این جوشانده هنگامی که در کبد تجزیه می شود، آل کالوئیدهایی آزاد می کند که مقدار زیاد آنها می تواند عوارض کبدی جدی به وجود بیاورد. حتی در مواردی می تواند منجر به زردی یا یرقان بشود. همان طور که احتمالا می دانید مسئولیت تجزیه داروها و تنظیم میزان تاثیرشان در خون بر عهده کبد است و گل گاوزبان جزو داروهایی است که مصرف آن در عملکرد آنزیم های کبدی مسئله ایجاد می کند. از طرفی این گیاه باعث زیاد کردن فشار خون می شود و در بیمارانی که مبتلا به فشار خون اوج هستند، ممنوعیت مصرف دارد.
    یکی دیگر از داروهای گیاهی که آن هم مصرف بالایی از سوی مردم دارد و این میزان مصرف بر سلامتی ارزش تاثیر سوء می گذارد عرق کاسنی هست. مصرف کم این عرق خاصیت آنتی اکسیدان دارد، همان طور که میوه ها و سبزیجات چنین اثری دارند ولی مصرف زیاد این عرق هم می تواند مانند گل گاوزبان در آنزیم های کبدی اختلال ایجاد کند.
    همچنین گیاهانی مانند سنبل، نعنا، شمعدانی، اکالیپتوس و پونه. همین پونه در صنایع جهت تولید حشره کش ها استفاده می شود و استفاده زیاد از آن در افراد می تواند به سلامتی آنها صدمه بزند و ترکیب آن با بعضی دیگر از دمنوش ها می تواند موجب سقط جنین بشود. ضمنا این را هم باید بگویم که خیلی از این دمنوش ها به تنهایی عرضه نمی شوند و با گیاه های دیگر مخلوط هستند؛ گیاهانی که نه مصرف کننده می داند چه چیزی هستند و نه پزشکان در مواجهه با فرد آسیب دیده می توانند مشکلش را تشخیص بدهند.
    در مورد گیاه های دارویی که بومی کشور عزیزمان ایران نیستند و اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده اند مانند جینسینگ هم شواهدی وجود دارد؟
    – این گیاه شاید در بازار کشور عزیزمان ایران تازگی داشته باشد ولی جهت پزشکان آشنا شده است هست. ما می دانیم که به عنوان مثال این دارو در بیمارانی که پیوند داشته اند می تواند موجب پیس زدن پیوند بشود، ولی آیا داروخانه ها هنگام ارائه قرص جنسینگ نسخه می خواهند؟ نظارتی بر عرضه این محصول در عطاری ها وجود دارد؟ متاسفانه خیر.
    آیا با زیاد کردن وراج استفاده از داروهای گیاهی، زیاد کردن محسوسی هم در میزان مبتلا شدن به پرسشها کبدی احساس کرده اید؟
    – جهت این که ما بتوانیم به این پرسش به صورت علمی جواب بدهیم باید یک تحقیق کامل در این زمینه بشود ولی اگر بخواهم بنا به تجربه ام جواب بدهم باید بگویم که بله، در سال های اخیر هنگامی که خیلی از کسانی را که به نارسایی کبدی دچار هستند بررسی می کنیم، می بینیم که این اتفاق یا بر اثر استفاده از داروهای بدنسازی جهت ارزش افتاده است یا مسئله ارزش ناشی از مصرف بیش از اندازه گیاه های دارویی بوده هست. جهت همین اعتقاد دارم که باید در این زمینه تا جایی که می شود، هشدار بدهیم.
    به نظر می رسد هشدار دادن کافی نیست. آیا نباید جهت عرضه داروهای گیاهی هم مانند داروهای صنعتی ضابطه ای وجود داشته باشد؟
    – دقیقا همین طور هست. اساسا جهت هر کاری که به نوعی با سلامت مردم در ارتباط است باید ضوابط تعیین بشود ولی شخصا اعتقاد دارم که اراده ای جهت این کار وجود ندارد. از طرفی مردم تحت تاثیر تبلیغات فکر می کنند جهت تمامی پرسشها آنها در عطاری ها راه حلی وجود دارد و از طرف دیگر شاهد نظارت بر عملکرد آنها نیستیم.
    از طرفی گفتن این حرف و اعتراض به استفاده بی ضابطه از گیاه های دارویی در فرهنگ امروز جامعه ما هزینه دارد و به نوعی شنا کردن خلاف مسیر آب است آیا که افراد فورا متهم به سودجویی و غرب زدگی و البته غفلت از دانش بومی می شوند ولی من وظیفه خودم می دانم که از مردم خواهش کنم که اگر هم می خواهند داروی گیاهی مصرف کنند اولا حد آن را رعایت کنند؛ ثانیا در مورد تداخلات دارویی آنها با دکتر مشورت کنند. ضمن این که از مراکز معتبر اقدام به خرید این داروها کنند. مردم باید در نظر داشته باشند که اینها هم مانند داروهای صنعتی، دارو هستند و باید در موردشان احتیاط کرد.
    داروهای تان را قاطی نکنید
    داروهای گیاهی هم باید تجویز بشوند و همان طور که یک دکتر هنگام تجویز داروهای شیمیایی، به اوضاع بدن بیمار و پرسشها دیگر او توجه می کند، کسی که گیاه دارویی مصرف می کند هم باید حواسش باشد که کدام گیاه های با شرایطش جور در نمی آید. شما هم هر کدام از شرایط زیر را دارید، گیاه های دارویی ممنوعه ای جهت تان وجود دارد. این هم دیگر گفتن ندارد که اگر باردار هستید یا قصد بارداری در آینده نزدیک را دارید، هیچ کدام از گیاه های دارویی را بدون مشورت با دکتر مصرف نکنید.
    پونه:
    این یکی از گیاه های دارویی است که پزشکان زیادی را شاکی کرده هست. آنها می گویند مصرف بی رویه این دارو و در مواقع غیر مهم می تواند موجب آسیب کبدی شدید شود؛ بعد اگر سابقه بیماری کبدی در خانواده دارید، خیلی به پونه علاقه نشان ندهید.
    برگ سنا:
    این دارو جزو آنهایی است که فعالیت روده ها را زیاد می کند ولی مصرف زیاد از هفته ای یک بار برگ سنا، تنبلی روده را جهت تان به ارمغان می آورد.
    شیرین بیان:
    این دارو جهت کسانی که دیابت دارند ممنوع هست. همچنین کسانی که داروهای تقویت ایمنی استفاده می کنند یا هر مسئله مربوط به خود ایمنی دارند یا تجربه پیوند عضو پشت سر گذاشته اند نباید دور و بر شیرین بیان پیدایشان بشود.
    بابونه و زنجبیل:
    اگر با تجویز دکتر آسپرین یا داروهای انعقادی مانند وارفارین مصرف می کنید نباید به سمت بابونه بروید.
    رازک و شنبلیله:
    این داروها جهت کسانی که پرسشها هورمونی دارند به کلی ممنوع هستند. مصرف بدون تجویز آنها به علت داشتن اثرات بالقوه استروژنی می تواند به سرطان های هورمونی مثل سرطان پستان و آندومتر منجر شود.
    منبع:سلامت
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: داروهای شیمیایی | داروهای گیاهی | عوارض داروها | ریشه گیاهی | شیمیایی | استفاده | پزشکی | پزشکان | دارویی

    دمنوش های مظلوم نما!

    دمنوش های مظلوم نما!


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار